2011. március 4., péntek

Továbbra is Kiskunfélegyházáért dolgozik Bense Zoltán

Kis-kunság Online
Interjú Bense Zoltán önkormányzati képviselővel

Lelkiismereti okok miatt lépett ki a Fidesz-KDNP kiskunfélegyházi frakciójából Bense Zoltán, aki ezek után is Kiskunfélegyházáért akar dolgozni. A politikus interjút adott lapunknak, melyben döntésének okairól, a frakcióhoz fűződő kapcsolatáról és terveiről is beszélt.


Hogyan született meg ez a döntés?
Nagyon nehezen született meg, hosszú idő telt el, míg erre a végső elhatározásra jutottam. Azt lehet mondani, hogy hetek, vagy inkább hónapok teltek el. Sok minden közrejátszott ebben a dologban. Szeretném megjegyezni a kételkedőknek és azoknak, akik nagyon izgulnak, hogy természetesen én nem a pártoknak tettem az eskümet, hanem, mint ahogy a sajtónyilatkozatomban is említem, Kiskunfélegyháza polgárainak esküdtem fel úgy, hogy a várost és annak fejlődését szolgálom. Ettől függetlenül meg kell említenem azt, hogy rendkívül furcsán érzem magam, érdekes dolgok keringenek bennem, mert nekem, aki nagyon sokat tett, akár itt, helyi szinten is a győzelemért, és erős kötődésem van a Fideszhez és a KDNP-hez, ezt a lépést meg kellett tennem. Azt is szeretném itt leszögezni, döntésem előtt tájékoztattam a KDNP-t. Tegnap este pedig (2011. február 28. - a szerk.) a frakciótagoknak megírtam a döntésemet. Szomorú vagyok, de gondolom nem olvasták az e-mailjeiket, végül is nem kaptam sem írásos reagálást sem telefonos megkeresést tegnap este. Ma kora délután viszont a volt frakciótársak közül ketten megkerestek írásban. Meg kell, hogy köszönjem nekik a buzdító, lelkesítő szavakat.
Tehát a Fidesz-KDNP frakciótagok közül senki nem mondta el Önnek a véleményét személyesen?
20 óra 22 perckor küldtem el a frakciótagoknak a levelet, és órák teltek el. Még a sajtónyilatkozat kiadása előtt, amikor úgy tűnt, hogy ez végérvényes és megmásíthatatlan, egyedül egy képviselő volt – az olvasókra bízom, hogy esetleg kitalálják a nevét -, aki reagált erre és rákérdezett, hogy ezt tényleg így gondolom? Rajta kívül nem keresett meg tegnap írásban senki, de lehet, hogy azért, mert nem olvasták az e-maileket. Természetesen ezt megelőzően voltak már személyes beszélgetéseink is, ahol lehetett érezni, hogy nekem vannak lelkiismereti problémáim, hogy bizonyos kérdésekben nem értek egyet. És ki is emelném, hogy kilépésemnek leginkább lelkiismereti okai vannak.
Mik ezek az okok?
A mai napig nem tudom azt megemészteni, hogy született egy olyan előterjesztés, hogy Gyenes Attila képviselőtársamat leváltsák - és ez aztán sikerült is. De sajnos leváltották a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság éléről, sőt, ez sem volt elég, a Homokhátsági Hulladékgazdálkodási Konzorcium felügyelő bizottsági tagságáról is le kellett váltani. Nagyon kemény, amiket mondok, nem „kívülről” kellett valakitől megszabadulni, hanem egy frakciótársunktól, őt leváltani a sajátjainak, igazán különösebb indok nélkül! Valahogy ezt én a mai napig nem tudom - hát az csúnya szó, hogy megbocsájtani - de nem tudok azonosulni vele.
Az elmúlt időszak kényes ügyei mennyiben játszottak közre abban, hogy megszületett ez a döntés. Abonyi Henrik ügyére gondolok, erről mi az Ön álláspontja, közrejátszott ez ténylegesen a döntésében?
Rendkívül kényes az ügy, kellemetlen, hogy Félegyháza ilyen ügyek miatt kerülhet középpontba, még akkor is, hogy én reménykedem a mai napig, és reménykedem a továbbiakban is, hogy ez nem igaz. Próbálok hinni Abonyi Henrik úrnak. Azért itt megjegyezném, abban osztozik a véleményünk a frakcióval, és Mester Ernő frakcióvezető úr is említette, ahogy néztem a televízióban, hogy ez bizony Kiskunmajsáról indult. Maximálisan igaza van. Rendkívül furcsa, hogy arra valakinek rá kellett bólintani helyi szinten, illetve választókerületi szinten is, és mondjuk ki őszintén, fölülről is, hogy Kiskunmajsán rendkívül sikamlós és érdekes koalíció jött létre. Ezt nemcsak én mondom ki, és nemcsak az egyesek által rossznak kikiáltott baloldali média. Ha valaki figyelte az Echo Televíziót, Bayer Zsolt műsorát, a Mélymagyart, az pont erről szólt. Márpedig Bayer Zsoltot nem nagyon lehet vádolni azzal, hogy ő a baloldalnak irkál.
Ennek a koalíciónak nem lett volna szabad megszületnie Kiskunmajsán. Abonyi úr nemcsak alpolgármester és képviselő, hanem Kiskunfélegyházán egy általános iskolának az igazgatója, ezért azt kell, hogy mondjam, sajnos érintett Kiskunfélegyháza ebben a dologban. Remélhetőleg alaptalanul vádolják. Meg tudom ismételni, és hozzáteszem, nem mondják ki, de a frakciótagok közül legalább heten - a kilenc fős, most már nyolc fős - frakciótagságból ugyanezen a véleményen, vagy hasonló véleményen voltak zárt ajtók közt. Ők is fájlalták azt, csak én voltam a leghangosabb, hogy Abonyi úr nem keresett meg bennünket. Ez a találkozó közvetlenül vasárnap a 8 órai képviselő-testületi ülés előtt, fél 8-kor történhetett meg. Erre mondta persze az egyik frakciótársam, hogy keressem. Én? Miért keressem? Szerintem az egész frakciót kellet volna neki megkeresni.
Ha valakit ilyen súlyos dologgal vádolnak, akkor meg kell tenni a feljelentést, fel kell jelenteni a szolgáltatót, attól függetlenül, hogy egyes ügyvédi vélemény szerint ennek semmilyen eredménye nem lesz. Feljelentést kell tenni és vizsgálatot kérni saját magam ellen. Elég baj, hogy nem lehet Magyarországon semminek sem következménye. Én hiszek abban, hogy mindennek van és lesz következménye. Akár a médiában is. Ha jól emlékszem, egy országos internetes portál hozta először ezt a hírt, hát akkor elképzelhető, hogy lesz következménye.
A pártpolitikát a döntése hogyan érinti, ki kell lépnie a Fideszből, a KDNP-ből, esetleg ki fogják léptetni?
Jelenleg is Fidesz tag vagyok, sőt, a helyi szervezetnek az egyik alelnöke. Majd meghozzák ezzel kapcsolatban a döntést. Én ismerem a párt alapszabályát, elég furcsán értelmezhető. Állok elébe, viszont akkor én is mondhatnám azt, hogy különböző viselkedések, magatartások végett esetleg nem lehetne-e másfajta vizsgálatokat is végezni? Úgy tudom, hogy a pártnak nem ártottam, tettem a dolgomat, teszem a mai napig is, és nem hiszem, hogy a pártokra szégyent hoztam. Ha kell, és ez adatott meg nekem, akkor zárjanak ki. Mindenkinek a lelkiismeretére bízom ezt.
Hogyan tovább? Az eddigi munkáját befolyásolta, hogy Ön mögött volt a Fidesz-KDNP frakció, most viszont kérdés, hogy mennyiben fogják támogatni. Ha esetleg nem, akkor a képviselői terveit hogy tudja megvalósítani?
Jelen pillanatban a Városüzemeltetési és Lakásgazdálkodási Bizottság elnöke vagyok. Az előző ciklusban mindkét bizottságnak tagja voltam – a Lakásbizottságnak elnöke is. Összevonták a bizottságokat, a miénk egy rendkívül nagy bizottság lett, de szakmai értelemben nem hiszem, hogy nagyon bele tudnának kötni a munkába. Mindig is büszke voltam arra, hogy szakmai munka folyik a Lakásbizottságban, illetve most már a Városüzemeltetési és Lakásgazdálkodási Bizottságban, kevés pártpolitikával, vitával. Inkább munkavégzés folyt, és hozzáteszem, hogy ez az egyik ténylegesen szakmai bizottság. Ne vegye szerénytelenségnek, de mint okleveles környezetvédő, rendkívül kötődöm ehhez a bizottsághoz, illetve mint földrajzos és szakmai kollégista, annak idején foglalkoztam városfejlesztéssel, szakkollégiummal, és ilyen értelemben egy szakelnök áll a bizottság élén. Egyik frakciótársam szintén okleveles környezetmérnök, de sok „színes" tagja van, rendkívül jó összetételű a bizottság a többi tagokkal is.
Hogyan sikerül megvalósítani a terveimet?
Reménykedem abban, hogy békével váltunk el, és meg tudják érteni a frakciótársaim a döntésemet, és én, ahogy ezt a sajtónyilatkozatomban is megírtam, mindenfajta tisztességes és városépítő munkában természetesen együtt tudok működni, és el is várom, hogy keressenek. Természetesen, ha a 13 képviselőnek lesz jó ötlete, és hiszek abban, hogy az megfelelő és elfogadható, akkor ki kell mondanom, hogy olyan döntést bármikor tudok támogatni, és tudok hozni, ami a várost szolgálja. Fontosak a pártok, hiszen én is erős lojalitású vagyok a Fideszhez és a KDNP-hez, de ettől a szívemben tudom, hogy hová tartozom. Nem szabad - főleg helyi szinten - csak pártpolitikában gondolkodni. Azt hiszem, hogy ebben a városban rendkívüli módon kell az összefogás. Kellett volna már eddig is. Sajnos van több negatív példa is. Jobboldali negatív példát említek: rokonaim, ismerőseim élnek Esztergomban. Esztergom mindent elmond erről.
A napokban éppen azon gondolkodtam, hogy vannak példaképeim a hegymászásban és a magánéletben is. Eszembe jutott például II. János Pál pápa, aki azt mondta: „Ne féljetek!” Vagy mint földrajzos, figyelemmel kísérem az afrikai eseményeket. Szudán népszavazással döntött arról, hogy külön válik. Egyiptom népe ugye felülkerekedett, és győzött a forradalom. Vagy itt van Líbia kérdése, ha ez így maradna, Líbia már akkor sem lesz a régi. Filozofikus alkat vagyok, és rendkívül érzékeny, aki figyeli a fejleményeket, ezért is elgondolkodtatott ez engem sok mindenben.
Várom a fejleményeket és a tisztességes megkereséseket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése